Horváth Éva: Hány személyre főz otthon?

2010.05.06 00:00

 

Az ilyen lányokról gondolják azt: "Na, ő se vett még főzőkanalat a kezébe! Pedig...

 

Sokat változott Éva élete. Már nem kell hajnalban kelnie, hogy beérjen az RTL Klub Reggeli műsorába. - Nálam mindig 180 fokos fordulatok szoktak bekövetkezni. Jártam keleten, Indiában, Vietnámban, Kambodzsában, Kínában, elsajátítottam az ott élő emberek filozófiáját. Kedvenc istenem a sokkarú Siva, akit a rombolás, a háború megtestesítőjének tartanak, pedig a pusztítás után mindig teremtő erővé változik. Én is így gondolom: valami elmúlik, és jön helyette más. Nem vagyok az a fajta nő, aki megijed az újtól. Azt sem gondolom, hogy anyagi gondjaim lesznek.

Azt mondja, itt az ideje egy kis pihenésnek. - Elutazom Egyiptomba búvárkodni. Imádom a napfényt, odavagyok a víz alatti világért. Gyönyörű, színes és tiszta odalent minden. Ott, a nagy csendben az elmémet is megtisztítom.

Előtte azonban még bebizonyította, hogy a konyhában is képes remekelni. Pedig még a családjában is megkérdőjelezték háziasszonyi erényeit. Ráadásul akkor, amikor párkapcsolatban élt a fiatalemberrel, akit a leghosszabb ideig láthattunk mellette. - Először hívtuk meg mindkettőnk szüleit, és ki akartam tenni magamért. Gesztenyével töltött pulykát készítettem, szilvaszósszal. Mindenki dícsérte, majd megkérdezték, melyik étteremből rendeltük. Bizonygatnom kellett, hogy én készítettem.

Az édesanyja jó szakácsnő, de Éva állítja: nem tőle tanulta a recepteket. - Gyerekként ott nyüzsögtem körülötte, de csak krumplitisztítást, borsófejtést bízott rám.

Már azt is bánja, hogy a nagymama mellett nem leste el a sütemények készítésének módját. - Úgy ment el a nagyi, hogy nem jegyezhettem le a receptjeit. Nosztalgiát érzek a befőttjei iránt is.

Éva azért őriz a nagyitól megmaradt emlékeket. - Három dolgot kértem el a családtól: a cserepes hibiszkuszát, a palacsintasütőjét és a receptkönyvét. Nagyon nagy becsben tartom, még akkor is, ha ma már másképp főzünk, másképp gondolkodunk az ételekről, és a magyar konyha is átalakult.

Éva nem használ zsírt a főzéshez, ritkán készít hagyományos hazai ételeket, de néhány dolgot szem előtt tart a nagymama konyhai szokási közül. - A desszertjei ma is megállják a helyüket. Ő még nem ismerte a tartósítószerek világát, és én is kerülöm őket. Inkább készüljön otthon minden; egy kis energiával, fantáziával bárki tud főzni, aki akar. A házi ízeket, az otthon készült csalamádét a férfiak is értékelik.

A kérdésre, hogy ki az a férfi aki értékeli, Éva csak mosolyog. - A nagypapa szemmel láthatóan meg volt vele elégedve. De volt idő, amikor én is naponta főztem - teszi hozzá, engedve abból, hogy nem beszél a magánéletéről.

Kiderül: mostanában inkább egymagának dob össze gyorsan valamit. De abban biztos, hogy ha egyszer férjhez megy, nem fog panaszkodni a família a konyhai tudományára. - A hagyományok híve vagyok. Azt gondolom, kell egy apa, egy anya és néhány gyerek a családba. Azt még nem tudom hány, de több jósnő is azt mondta, hogy két gyerekem biztosan lesz.

Forrás: HOT! magazin

https://www.horvath-eva.hu/horvath-eva-hany-szemelyre-foz-otthon.html